Traagheid Trajectplanner en OnderwijsOnline
Incident Report for Fringe Company
Resolved
Zoals gister aangekondigd hebben wij de database server herstart om 18:30 uur. Dit heeft ongeveer een half uur downtime veroorzaakt. In deze periode hebben wij aanvullend een MySQL update uitgevoerd. De rest van de avond en de ochtend hebben wij via monitoring de performance van de omgevingen gevolgd. Hieruit blijkt dat de werkzaamheden het gewenste effect hebben: de omgevingen zijn weer goed bereikbaar.
Posted Apr 24, 2019 - 10:12 CEST
Identified
Er zijn diverse acties ondernomen om de situatie te verbeteren. Helaas geeft dit niet voldoende resultaat. Waarschijnlijk zullen we de servers moeten herstarten om het probleem geheel te verhelpen. Dit gaat gepaard met downtime waardoor we genoodzaakt zijn om dit na 18.00 uur uit te voeren. We doen onze uiterste best om ervoor te zorgen dat de omgevingen morgen weer stabiel zijn. Morgenochtend zullen we een nieuwe update plaatsen.
Posted Apr 23, 2019 - 15:09 CEST
Investigating
We hebben geconstateerd dat de Trajectplanner omgevingen op dit moment trager kunnen reageren dan gebruikelijk. Als gevolg hiervan kan ook traagheid worden ervaren op de omgevingen van OnderwijsOnline waarvan uit realtime data vanuit Trajectplanner wordt opgehaald. Mogelijk komen individuele gebruikers als gevolg hiervan een foutmelding tegen.

Welke applicaties/omgevingen ondervinden storing:
Trajectplanner
OnderwijsOnline
education online

Tijdstip constatering storing:
Sinds 10:54 uur

Oorzaak en Type:
Nog niet bekend

Impact:
Verminderde connectiviteit

Huidige lopende acties t.b.v. oplossing:
Technisch onderzoek

De volgende update zal volgen indien er meer informatie beschikbaar is. Het verloop van de storing is te volgen via deze statuspagina.
Posted Apr 23, 2019 - 11:30 CEST
This incident affected: OnderwijsOnline and Trajectplanner.